Täna, 15. mail tähistasime Tallinna Ülikooli ja Eesti Hariduse Kvaliteediagentuur - HAKAlink opens on new page koostöös kolm aastat väldanud kooliarendusprogrammi pilootkoolide pidulikku lõppu, millega koolid panevad koma oma arenguteel.
Minikonverentsil tegime koos koolide meeskondade, kooliarendusmentorite ja ülikooli esindajatega pikast teekonnast kokkuvõtteid ning arutlesime muutuste koostöise eestvedamise õppetundide üle. Muu hulgas rääkisime koosõppimise võlust ja valust ning sellest, kuidas saada samm-sammult tõenduspõhisemaks.
Tõdesime, et areng on olnud kohati ka pingeline, kuid investeeritud aeg on olnud mõjus ja uusi väärtusi loov.
Sel aastal lõpetasid kooliarendusprogrammi esimesed viis osalenud kooli – Holstre Koollink opens on new page, Käru Põhikoollink opens on new page, Kärdla Koollink opens on new page, Paistu Koollink opens on new page ja Vara Põhikoollink opens on new page. Koolide panus on olnud hindamatu ja oleme tänulikud kooliperede pühendumuse üle!
Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri juhataja Heli Mattiseni sõnul võib tunda rõõmu just muutuste üle koolikultuuris. “See oli siiras ja meeldiv üllatus, et nihe koolikultuuris on juba toimunud, ja see muutus on jätkusuutlik – ükskõik, milliste uute teemadega nad teele edasi lähevad,” peegeldas Mattisen arendusprogrammis osalenud koolide kogemusi.
Tallinna Ülikooli haridusjuhtimise professor Eve Eisenschmidt usub, et ülikoolina on eluliselt oluline töötada otse koolidega ning näha, kuidas see, mida oleme uurinud või teaduskirjandusest lugenud, praktikas rakendub.
Magistriõpe on üks väljund ja magistrantidega töötamine annab ühe perspektiivi, aga kui me töötame koolimeeskondadega ja näeme, kuidas igakuiselt regulaarselt kolme aasta jooksul nendes koolides õppimiskultuur päriselt muutub, siis see annab meile palju sügavama arusaamise, kuidas me tegelikult parimal moel saame koole aidata. Ja see ühtlasi annab meile ka n-ö toitu, kuidas ülikoolis magistriõppe õpinguid peaksime arendama ja kuidas tulevased magistrandid ja doktorandid leiaksid just kõige põletavamaid ning olulisemaid uurimus- ja arendusteemasid,” tõi Eve Eisenschmidt välja Tallinna Ülikooli vaate kooliarendusprogrammi tähtsast rollist.
Tallinna Ülikool viib koostöös Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuriga alates 2022. aastast läbi arendusprogramme, mille eesmärk on pakkuda õppeasutustele pikema aja vältel kompleksset, tõenduspõhist ja õppijast lähtuvat ning koostöisel organisatsioonikultuuril põhinevat arengutuge.
#TallinnaÜlikoollink opens on new page #HAKAlink opens on new page #muutustejuhtiminelink opens on new page #tõenduspõhisuslink opens on new page #koostöölink opens on new page